Ders Çalışmak
--------------------------------------------------------------------------------
Zihni öğrenmeye yoğunlaştırmak için ne yapmalıyız?
- Dinlerken not tutmalıyız. Öğretmenin anlattıklarının arkasındaki anlamları kavramaya çalışarak ön tahminlerde bulunmalıyız.
- Bilgilerin anlamı ne kadar açıksa, zihinde kalma ve hatırlama olasılığı da o kadar yüksektir.
- Özellikle ilgi duyulan şeyler daha çok hatırlanır. Belleğimizin bilinçli bir zorlama olmadan, neyi alıp saklayacağını bizim özel ilgimiz belirliyor. Birbirine bağlı, çağrışım yaptıran ve istisna olan şeyleri daha iyi hatırlıyoruz.
- O halde, bir şeyi yeniden hatırlamak istiyorsak, her şeyden önce onu doğru biçimde yerine yerleştirmeyi öğrenmeliyiz.
- Öğrenme sürecinin başında ve sonunda daha çok şey hatırlarız. Fakat, öğrenme sürecinin ortasında, hatırlama konusunda bir düşme, her zaman söz konusudur.
- Dinlenme arası verilmediğinde bu düşüş daha da fazla olmaktadır.
- Bir şeyin bellekte kalması, anlamıyla doğru orantılıdır. Zihnimizde tutmak istediğimiz bir şey (ne olursa olsun) eğer anlamlıysa daha kolay ve daha çabuk kavranacaktır. Zihninizde tutmak zorunda olduğunuz ne varsa, bunların hepsine bir anlam kazandırabilirsiniz. Bu anlam verme olayı kişiden kişiye farklılık gösterebilir.
- Daha yüksek bir verim için ulaşmak istediğiniz hedefin çekim gücünü kullanın.
- İyi bir öğrenmenin olabilmesi, mutlak amacın belirlenmesiyle mümkündür. Bu amaç, sizin itici gücünüz olacaktır.
- Amacınıza yaklaştıkça çalışma isteğiniz daha da artacaktır. Onun için, bir hedef belirleyin ve hedefinize ulaşmak için çaba gösterin. Ara hedefler tayin edin ve hedef uyarısından yararlanın.
- Hatırlama gücü ödüllendirme ile artar! Her başarı zaten bir ödül olmakla beraber, başarınızı arttırmak için, kendinize bir ödüllendirme sistemi kurun.
- Çalışma anında zaman zaman çalışmaya ara verip, teflon konuşması yapmak, televizyon açmak, dikkati dağıtıcı etki yapar. En verimli çalışmanın yolu, bu "molaları" uygun zaman aralıklarında gerçekleştirmektir. Bu gibi etkinlikleri, çalışma bitiminde yaparak kendinize bir ödül vermiş olursunuz.
Unutma!
Çalışma aralarında televizyondan uzak durun!
Çünkü öğrenme üzerinde en bozucu etkiyi televizyon yapmaktadır.
Ders Nasıl Çalışılmaz?
"Bir şeyi ezberlemek, bilmek sayılmaz." Montaigne
- Beden gevşek, uyuşuk ve kaykılmış. Sadece, seçtiğiniz, size ilginç gelen konular üzerinde durursunuz.
- Eğlence arar bir havanız vardır.
- Dersten derse, konudan konuya atlarsınız.
- Zaman zaman hayale dalarsınız ve çalışmanız bölünür.
- Düşünce kontrolünüz yoktur.
- Vakit geçirmek için resimlere (şekillere) anlamsızca bakarsınız.
- Gözünüz, aynı cümleye dakikalarca takılı kalır. Bazen sabırsızlıktan, bazen de sıkılma nedeniyle acele ve atlayarak okursunuz.
- Önemli kavramları atlar, öğrenme olayını hep sonraya ertelersiniz.
- Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarsınız.
- Hatırlamayı rastlantılara bırakırsınız.
- Ders çalışmak zorlaştığında veya sıkıcı olmaya başladığında, çalışmayı tamamen bırakırsınız. Yani aslında ders çalışmamak için bahaneler icat edersiniz.
Unutma!
Bu tür ders çalışma(ma) seni başarıya xxxxürmez.
Ders Nasıl Çalışılır?
- Beden dimdik, tetikte ve aktiftir. Saçma ve önemsiz şeyleri bir kenara bırakarak, düşüncenizi önemli konular üzerinde yoğunlaştırırsınız.
- Öğrenci ders ayrımı yapmaz; "ayrımları" anlamaya çalışırsınız.
- Çalışmanızı, öğrendiklerinizi sindirmek için aralıklı olarak sürdürürsünüz.
- Düşüncenizi, sadece çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırmaya gayret edersiniz.
- Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı unsurlardan (çizimler, şekiller) yaralanırsınız.
- Konuyu bir bütünlük içinde kavramaya çalışırsınız.
- Anlamları belirlemek için zaman zaman , çalıştığınız konulara dönüp bakarak pekiştirme yaparsınız.
Nasıl Bir Zamanlama Ders Çalışırken Size En Yüksek Verimi Sağlar?
"Sabır ve zaman; işte benim güçlü askerlerim. " Leo Tolstoy
Ders çalışmada en yüksek verimi elde etmek için öğrenme seanslarının 45 dakikalık bölümlere ayrılması gerekir. 45 dakika ders çalıştıktan sonra mutlaka, 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz. Her çalışma seansından sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermek doğru olur: 10 dakikalık dinlenme aralarında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır.
Çalışırken , kısır döngüde çalışmayın!
Abraham Lincoln için öğretmeni şöyle demiş: "Aslında pek fena bir öğrenci değil, ama çok dalgın ve saçma sapan sorular soruyor". Kendisine uzun dinlenme araları veren bir öğrenci enerji savurganıdır. Zira, her seferinde, öğrendiklerini sil baştan hatırlamak durumunda kalır. Öğrenilecek olan bilginin, daha önce öğrenilmiş bilgilere bağlantısı zayıf kalacağı için, öğrenmek giderek zorlaşır. Bu, öğrenme isteğinin kırılmasına ve öğrencinin karamsar olmasına yol açar.
Unutma Düzenli Çalışmayan Daha Çok Çalışmak Zorunda Kalır
ÇOK DE�İL, AKILLICA ÇALIŞ
En Verimli Ders Çalışma Saatleri
Öğleden Önce : 8.00 ile 12.00 arası
Öğleden Sonra : 16.00 ile 18.00 arası
Verimli Çalışmayı Engelleyen Tuzaklar - Lütfen Azaltmaya Çalışın
- Gözlerinizi yapamadıklarınıza çevirmek
- Müzik eşliğinde çalışmak
- Zorlanılan derslerin dışlanması
- Aşırı kaygı (güvensizlik)
- Yatarak (uzanarak) çalışmak
- Çalışma anında hayallere dalmak
- Uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak
- Motivasyon noksanlığı, isteksizlik
- Günlük ayrıntılara boğulmak
- Çalışmayı tamamlamadan bırakmak
- Amaçların özelliklerin belirlenmesi
- Arkadaşlara "hayır!" diyememek
- Televizyona takılıp kalmak
- Dersler, konular hakkında yetersiz bilgi sahibi olmak
- Düzenli tekrarlar yapmamak
- Plansız, programsız çalışmak
- Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak
- Zamanı denetleyememek
- Çevrenizin sizden beklentilerinin yüksek olması
- Sınav bilgi ve tekniklerini yeterince bilmemek
- Çalışma anında uygun dinlenme aralıklarını vermemek
- Fazla dışa açık olmak
__________________